REGULAMIN APLIKACJI INTERNETOWEJ - WWW.RAVEN-TALK.COM
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki i zasady korzystania z Aplikacji internetowej www.raven-talk.com (dalej jako: ,,Aplikacja Mobilna” lub ,,Aplikacja”) prowadzonej przez Dawida Domińskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Symetry Dawid Domiński, wpisanego do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Biernacka 17, 06-212 Krasnosielc, NIP 7571488748, REGON: 387102054, zwanego dalej Usługodawcą.
- Aplikacja ma charakter usługowy i umożliwia anonimową komunikację między użytkownikami w czasie rzeczywistym
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: raven.talk59@gmail.com
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony przez Usługodawcę w Aplikacji www.raven-talk.com, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- Wszelkie prawa do Aplikacji oraz wszelkie materiały w niej zawarte, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, formularzy, zdjęć, logotypów należą do Usługodawcy lub podmiotów z nim współpracujących, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Aplikacji, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i Regulaminu. Usługodawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów swoich i Użytkowników.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania w Aplikacji treści reklamowych dotyczących oferowanych Usług, jak i towarów i usług osób trzecich. Korzystanie z takich ofert lub usług nie jest elementem Aplikacji, a ich zasady określają odpowiednie podmioty trzecie.
- Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia w/w zagrożeń, Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe.
- Usługi świadczone w Aplikacji są adresowane wyłącznie do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Korzystanie z Aplikacji nie jest przeznaczone dla Przedsiębiorców, w tym również Przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą nawet jeżeli korzystanie z Aplikacji nie ma dla tych Przedsiębiorców charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługodawca wyznaczył pojedynczy punkt kontaktowy służący do kontaktu z Użytkownikami, z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją Unii Europejskiej i Radą Usług Cyfrowych, o której mowa w Rozporządzeniu DSA. Komunikacja w punkcie odbywa się pod adresem e-mail wskazanym w ppkt. 3 powyżej, w języku polskim i angielskim.
II. DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
Aktualizacja - modyfikacja Usługi cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową;
Aplikacja - Usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, pod nazwą www.raven-talk.com stworzona przez Usługodawcę i udostępniana Użytkownikowi, w ramach której Użytkownicy mogą korzystać z Usług oferowanych przez Usługodawcę;
Czat – funkcjonalność Aplikacji webowej, umożliwiająca Użytkownikom prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem której Użytkownicy mogą wymieniać wiadomości tekstowe i graficzne w sposób anonimowy;
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Konsument – Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Kontent – publicznie udostępniane przez Usługodawcę treści dodawane przez Użytkowników za pośrednictwem funkcjonalności Serwisu;
Regulamin – niniejszy dokument;
Rozporządzenie DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej – umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
Umowa – umowa o świadczenie Usługi, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Usługa cyfrowa – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, pozwalająca Użytkownikowi m.in. na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie oraz dostęp do danych w postaci cyfrowej, dostarczana w sposób ciągły w postaci dostępu do Aplikacji;
Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Usługodawca - Dawid Domiński, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Symetry Dawid Domiński, wpisany do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki pod adresem ul. Biernacka 17, 06-212 Krasnosielc, NIP 7571488748, REGON: 387102054
Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Aplikacji;
Zmiana - modyfikacja Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi cyfrowej z Umową o dostarczanie Usługi cyfrowej i nie wiąże się z kosztami po stronie Użytkownika.
III. OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
- Korzystanie z Aplikacji może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Aplikacji:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- najnowsza wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Javascript,
- program do odczytu i zapisywania plików formatu PDF.
- Zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z Aplikacji lub Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
- Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Aplikacji wyłącznie na własny użytek. Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji dostępnych w Aplikacji w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy.
IV. USŁUGI
- Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników nieodpłatne Usługi, zgodnie z informacjami prezentowanymi w Aplikacji oraz na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Aplikacji korzystanie z Usługi przeglądanie treści Aplikacji.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu treści Aplikacji jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia Aplikacji przez Użytkownika.
- Użytkownik może otrzymywać od Usługodawcy powiadomienia związane z treściami dostępnymi w Aplikacji webowej. Powiadomienia wyświetlane są bezpośrednio na stronie Aplikacji internetowej lub w formie wyskakujących okienek (pop-upów) w przeglądarce internetowej.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na wyświetlaniu powiadomień związanych z treściami dostępnymi w Aplikacji jest zawierana na czas oznaczony z chwilą wyrażenia przez Użytkownika dobrowolnej zgody na otrzymywanie powiadomień i rozwiązuje się z chwilą cofnięcia zgody lub zaprzestania korzystania z Aplikacji.
- Użytkownik w każdej chwili może cofnąć zgodę na otrzymywanie powiadomień za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub ustawień konta w Aplikacji webowej.
- W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. UMOWA O DOSTARCZENIE USŁUG CYFROWYCH – KORZYSTANIE Z APLIKACJI
- Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w postaci dostępu do Aplikacji webowej jest bezpłatna i jest zawierana w momencie zaakceptowania przez Użytkownika niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik uzyskuje dostęp do Aplikacji webowej poprzez przeglądarkę internetową, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. W ramach Umowy o dostarczanie Usługi cyfrowej, Użytkownik może korzystać z Aplikacji, w tym z poszczególnych funkcjonalności dostępnych w niej dostępnych.
- Użytkownik, zamieszczając w Aplikacji treści, takie jak opisy, wiadomości, zdjęcia, grafiki i inne elementy, udziela Usługodawcy nieodpłatnej i niewyłącznej licencji wraz z prawem do udzielania sublicencji na ich publikowanie na portalach społecznościowych, aplikacjach, widżetach lub innych kanałach Usługodawcy, bez ograniczenia czasowego i terytorialnego, np. w postaci zrzutów ekranu prezentujących działanie funkcjonalności Aplikacji. Treści publikowane przez Usługodawcę nie będą zawierały danych osobowych Użytkownika, a ich wykorzystanie będzie miało na celu prezentację Aplikacji.
- Umowa o dostarczanie Usługi cyfrowej w postaci dostępu do Aplikacji zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia strony Aplikacji webowej.
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Użytkownikowi Aktualizacje Usługi cyfrowej przez czas trwania Umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej.
- Użytkownik zgadza się współpracować z Usługodawcą, w przypadku Aktualizacji, o ile będzie ona przeprowadzona w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych środków technicznych.
- Usługodawca może dokonać Zmiany Usługi cyfrowej z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Usług cyfrowych:
- do nowego środowiska technicznego lub
- do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych.
- Informacje o Zmianie jest przekazywana Konsumentowi minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmiany na stronie głównej Aplikacji.
- W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z Usług cyfrowych, Konsument może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Konsumenta o Zmianach lub dokonania Zmian.
VI. CZAT
- Użytkownik ma możliwość korzystania z Czatu dostępnego w Aplikacji webowej, służącego do komunikacji z innymi Użytkownikami w czasie rzeczywistym.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego Czatu, jako funkcjonalności Aplikacji, jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia okna Czatu przez Użytkownika lub opuszczenia strony Aplikacji webowej. Szczegółowe warunki świadczenia Usługi Czatu uregulowano w pkt. VI Regulaminu.
- Czat może obejmować zarówno publiczne pokoje rozmów, dostępne dla wszystkich Użytkowników, jak i prywatne pokoje rozmów, dostępne wyłącznie dla zaproszonych Użytkowników.
- Czat umożliwia Użytkownikom wymianę wiadomości tekstowych oraz graficznych w sposób anonimowy.
- Użytkownik może dodawać do Czatu w Aplikacji Kontent związany z tematyką Aplikacji. W ramach tej Usługi Użytkownik może w szczególności dodawać zdjęcia oraz dokumenty elektronicznie w dowolnym formacie obsługiwanym przez stronę. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu treści w Czasie jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania treści.
- Usługodawca może wprowadzić limity w zakresie liczby wiadomości, a także maksymalnego rozmiaru wysyłanych załączników. O ograniczeniach w korzystaniu z Czatu, Usługodawca informuje na stronie Aplikacji.
- Usługodawca nie archiwizuje treści wiadomości i Kontentu udostępnianego w Czacie. Po zakończeniu sesji Czatu, zamknięciu okna Czatu lub opuszczeniu Aplikacji webowej, wiadomości nie są przechowywane ani dostępne do ponownego odczytania.
- Użytkownicy zobowiązani są do korzystania z Usługi Czat w sposób zgodny z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. Zabronione jest zamieszczanie treści niezgodnych z prawem, obraźliwych, wulgarnych, nawołujących do przemocy, nienawiści, naruszających prawa osób trzecich lub w jakikolwiek sposób nieodpowiednich.
- Usługodawca może usunąć lub zanonimizować kontent lub dane udostępnione przez Użytkownika w oknie Czatu, gdy wymagają tego przepisy prawa lub jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Usługi.
- Użytkownicy zobowiązani są do poszanowania prywatności innych Użytkowników i niezamieszczania w Czacie danych osobowych, zarówno swoich, jak i innych osób, z wyjątkiem sytuacji, gdy wyraźnie zgadzają się na ich ujawnienie w ramach prywatnej komunikacji.
- Usługodawca może monitorować Kontent dodawany przez Użytkowników w Czacie oraz podejmować działania w celu usunięcia treści naruszających Regulamin lub prawo. Zasady weryfikacji Kontaktu zostały opisane w pkt. VII ppkt. 15-27 niniejszego Regulaminu.
VII. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW
- Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Użytkownik może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy udostępnianego przez Usługodawcę w Aplikacji.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło zawarcie Umowy.
- Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadkach:
- Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
- Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 ust. 1 i 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.
- Usługodawca, na żądanie Konsumenta, udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej dostarczanej przez Usługodawcę, z wyjątkiem:
- gdy są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- tych, które dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej przez Usługodawcę;
- gdy zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.
- Konsument ma prawo odzyskać treści, o których mowa w ppkt. 9 powyżej, od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w terminie 14 dni w formacie CSV lub innym powszechnie używanym, przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi cyfrowej, Konsument powstrzymuje się od korzystania z tej Usługi cyfrowej lub udostępniania ich osobom trzecim.
- Każdy Użytkownik Aplikacji jest zobowiązany do:
- korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Aplikacji jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- wprowadzania w Aplikacji danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Aplikacji niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania z Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz dla Usługodawcy,
- niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Aplikacji,
- niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Użytkowników czy Usługodawcy, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.
- Zakazane jest prezentowanie i przesyłanie przez Użytkowników za pośrednictwem formularzy lub w jakimkolwiek innym miejscu w Aplikacji, informacji, które zawierają treści zabronione przez prawo, naruszające zasady dobrych obyczajów, bądź stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji. Treści prezentowane i/lub przesyłane przez Użytkowników nie mogą w szczególności:
- naruszać godności ludzkiej
- zawierać treści dyskryminujących ze względu na rasę, płeć lub narodowość
- zawierać treści pornograficznych
- ranić przekonań religijnych lub politycznych
- zachęcać do naruszania lub łamania prawa
- zawierać treści naruszających prawo, w tym w szczególności prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, czy też zachęcających do łamania praw autorskich, w tym również poprzez udostępnianie treści mogących służyć naruszeniu praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej
- Usługodawca może dobrowolnie podejmować czynności sprawdzające Kontent dodawany przez Użytkowników, w szczególności pod kątem zgodności z ppkt. 3 powyżej.
- Usługodawca, podejmując czynności sprawdzające nie stosuje algorytmicznego podejmowania decyzji. Wszelkie decyzje podejmowane przez Usługodawcę dot. Kontentu wynikają z przeglądu dokonanego przez człowieka.
- usługodawca umożliwia Użytkownikom zgłaszanie Kontentu (dalej jako: „Zgłoszenie”), który narusza w szczególności ppkt. 3 powyżej, w tym w szczególności treści naruszające przepisy prawa polskiego i prawa Unii Europejskiej.
- Użytkownik może dokonać Zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem raven.talk59@gmail.com.
- Jeżeli Zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał Zgłoszenia, Usługodawca, bez zbędnej zwłoki, przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Usługodawca, po dokonaniu czynności sprawdzających o których mowa w ppkt. powyżej lub po otrzymaniu Zgłoszenia od Użytkownika, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Zgłoszenia, podejmuje decyzję dot. zgłoszonego Kontentu.
- Decyzja, o której mowa w ppkt. powyżej (dalej jako „Decyzja”), może polegać na:
- ograniczeniu widoczności lub usunięciu Kontentu, którego dotyczyło Zgłoszenie
- zawieszeniu lub zamknięciu Konta Użytkownika, który dodał Kontent, którego dotyczyło Zgłoszenie.
- Usługodawca, podejmuje Decyzję w sposób terminowy, niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności.
- Usługodawca bez zbędnej zwłoki, informuje Użytkownika, który dokonał Zgłoszenia o podjętej przez Usługodawcę Decyzji.
- Usługodawca, jeśli dysponuje elektronicznymi danymi kontaktowymi Użytkownika, informuje Użytkownika, który dodał zgłoszony Kontent, o podjętej Decyzji, a także przedstawia jej uzasadnienie.
- Użytkownik, który dodał zgłoszony Kontent, może złożyć odwołanie od Decyzji Usługodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o Decyzji Usługodawcy.
- Odwołanie może zostać złożone Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem raven.talk59@gmail.com i powinno zawierać imię, nazwisko oraz adres e-mail Użytkownika, który dodał zgłoszony Kontent wraz z wyczerpującym uzasadnieniem.
- Usługodawca rozpatruje odwołanie, o którym mowa w ppkt. 14 powyżej w terminie 14 dni od dnia otrzymania.
- Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VIII. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG CYFROWYCH
- Usługodawca odpowiada z tytułu niezgodności Usługi cyfrowej z Umową na zasadach określonych w art. 43i-43l Ustawy o prawach konsumenta wobec Użytkownika będącego Konsumentem.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Użytkownika gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Dawid Domiński, ul. Biernacka 17, 06-212 Krasnosielc lub na adres poczty elektronicznej: raven.talk59@gmail.com
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.
- W związku z koniecznością rozpatrzeniem reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, Użytkownik ma obowiązek współpracy z Usługodawcą. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Konsumenta środków technicznych.
IX. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące Usług świadczonych w ramach Aplikacji, a w szczególności ich niewykonania lub nienależytego wykonania.
- Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Dawid Domiński, ul. Biernacka 17, 06-212 Krasnosielc, na adres poczty elektronicznej: raven.talk59@gmail.com
- W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Użytkownika.
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Podane przez Użytkowników dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną w Aplikacji.XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawcy jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
- Regulamin jest dostępny w języku polskim.
- Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
- O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Użytkownik będący Konsumentem zostanie poinformowany poprzez informacje w Aplikacji zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.